Klachten over de werking van de Hoppinreisplanner (mobiele app of website) of verbetersuggesties, gelieve te bellen naar het gratis nummer 0800 12 2 12 (keuzemenu 1).
Voor klachten of vragen over de De Lijn Flex kun je doorgeven via het contactformulier van De Lijn.
- Heb je een rit geboekt via de app? De app zal je na de rit automatisch om feedback vragen.
- Heb je een rit geboekt via de Hoppincentrale? Periodiek zullen we feedback vragen over jouw ervaring met Hoppin. Je kunt ook na elk gesprek feedback geven over de Hoppincentrale
Een defect, klacht of melding over de laadinfrastructuur kun je steeds melden aan de laadpalenexploitant. Zij staan in voor het oplossen van het probleem. De contactgegevens staan vermeld op de laadpaal.
Staat de exploitant uitzonderlijk niet vermeld op de laadpaal? Dan kun je snel en gemakkelijk zelf een melding maken via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een defect, klacht of melding over een Bpost pakjesautomaat of brievenbus kun je eenvoudig melden via de website van Bpost. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Staat de bagagelocker in of aan een stationsgebouw? Dan behandelt de NMBS jouw klacht. Dit kan via de website, via Facebook Messenger of elke dag telefonisch van 7u tot 21u30 op het nummer 02 528 28 28.
Gaat het om een andere bagagelocker die niet aan of in een stationsgebouw staat? Dan kun je snel en gemakkelijk zelf een melding maken via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Staat de fietsenstalling aan een stationsgebouw? Dan behandelt de NMBS jouw klacht. Dit kan via de website, via Facebook Messenger of elke dag telefonisch van 7u tot 21u30 op het nummer 02 528 28 28. Meer info over de fietsenstallingen aan een stationsgebouw vind je hier.
Gaat het om een andere fietsenstalling die niet aan een stationsgebouw staat? Dan kun je snel en gemakkelijk zelf een melding maken via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een defect aan een fietsherstelzuil kun je melden via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Heb je een dringende melding (bv. jouw fiets staat in de fietskluis maar deze wil niet openen)? Neem dan rechtstreeks contact op met de beheerder van de kluis. De contactgegevens staan vermeld op de kluis of de lokale overheid is de beheerder.
Heb je een minder dringende melding? Dan kun je snel en gemakkelijk zelf een melding maken via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een defect, klacht of melding over de parking kun je melden via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een defect, klacht of melding over het sanitair kun je melden via de website van van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een klacht of melding over het uitleenpunt voor kinderwagens kun je melden via de website van van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een klacht of melding over de vuilnisbakken of sluikstort kun je melden via de website van van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Is de wachtaccommodatie gelegen aan een halte van De Lijn? Je kan eenvoudig een melding maken via de website van De Lijn.
Gaat jouw klacht over problemen in een stationsgebouw of op een NMBS-perron?
Bij een dringende vraag (bv. agressie, mensen op de sporen) neem je contact op met Securail op het gratis noodnummer 0800/30 230.
Voor minder dringende meldingen kan je terecht op de website van de NMBS, via Facebook Messenger of elke dag telefonisch van 7u tot 21u30 op het nummer 02 528 28 28.
Is de wachtaccommodatie niet gelegen aan een halte van De Lijn of een NMBS-perron? Dit kun je eenvoudig melden via de website van van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Bevind je jou in een stationsgebouw? Dan behandelt de NMBS jouw klacht. Dit kan via de website, via Facebook Messenger of elke dag telefonisch van 7u tot 21u30 op het nummer 02 528 28 28. De meest gestelde vragen over Wifi aan een stationsgebouw vind je hier.
Heb je een melding over de toegang tot Wifi aan een Hoppinpunt, maar niet aan een station? Dit kun je eenvoudig melden via de website van ‘Meldpunt Wegen’. Je kunt ook eventuele foto’s van het probleem toevoegen aan je melding.
Een defect, klacht of melding over deelmobiliteit kun je steeds melden bij de deelmobiliteitsaanbieder. Zij staan in voor het oplossen van het probleem.
Een melding over de doorrijdtijden van een bus, tram of premetro kan je melden via de website van De Lijn.
Die kun je melden bij de Hoppincentrale op 0800 12 2 12 via keuzemenu 3.
- Maandag-vrijdag: van 7 tot 18 uur
- Zaterdag: van 10 tot 15 uur